Slovenská sporiteľňa prenáša call centrum na home office. V kampani podporuje rovnosť šancí


Od apríla budú poradcovia a poradkyne call centra najväčšej digitálnej banky na Slovensku pracovať z domu. Slovenská sporiteľňa tak otvára nové pracovné príležitosti pre rodičov na materskej, študentov a študentky či zdravotne znevýhodnených ľudí naprieč slovenskými regiónmi. Kampaň #BUDUCNOSTjeDOMA jednoducho vyjadruje krok banky, ktorá presúva svoje call centrum priamo do domácností zamestnancov. 

Pracovný trh je napätý a zamestnávatelia medzi sebou bojujú o tých istých ľudí – potenciálnych kolegov a kolegyne – v krajských či ďalších väčších mestách. Čím bližšie k Bratislave, tým sú kvalifikovaní ľudia menej dostupní.

„Naši zamestnanci a zamestnankyne call centra doteraz fungovali v kanceláriách v Nitre a v Bratislave. Cítime však, že sme tu narazili na limity,“ hovorí Radovan Cuper, šéf call centra Slovenskej sporiteľne.

Banka od apríla prichádza s veľkými zmenami. Všetci poradcovia budú pracovať na home office nezávislom na lokalite. Pre banku to znamená, že sa jej otvorí celoslovenský pracovný trh, ktorý bude plne inkluzívny. „Prístup, s ktorým prichádzame, poskytuje rovnosť šancí takmer každému, kto si svoju budúcnosť predstavuje doma, v akejkoľvek časti Slovenska,“  vysvetľuje Radovan Cuper. Súčasne sa tým zvýši flexibilita zákazníckej linky.

Vďaka netradičnej možnosti pracovať pre call centrum z domu sa o prácu môže uchádzať ľudia z mesta či dediny, rodičia na materskej, študenti či študentky alebo zdravotne znevýhodnení ľudia. Mnohí z nich sa stretávajú s bariérami a predsudkami firiem, či už sa týkajú obáv z nadmerného čerpania takzvanej očeerky, alebo nevyhnutnosti bezbariérového prístupu v kancelárii. „Samozrejme, rátame s tým, že naši budúci kolegovia budú mať základný ekonomický prehľad a digitálne zručnosti,“ vysvetľuje Radovan Cuper.

Zamestnanci novým prístupom ušetria čas, náklady na dopravu a prácou na zmeny získajú flexibilitu, čo môže prispieť k ich spokojnosti a efektivite. Doma budú mať k dispozícii všetku techniku, vrátane laptopu, dvoch monitorov, mobil s dátami a príspevok na internet. „Novým kolegom všetko pošleme kuriérom,“ dodáva Radovan Cuper.

Slovenská sporiteľňa záujemcom ponúka prácu na plný alebo čiastočný úväzok a viacero benefitov, ako napríklad zvýšený príspevok na obedy, trinásty plat či nadštandardné zdravotné prehliadky.

Aktuálne je banka v pilotných a prípravných fázach. Vzdialene v súčasnosti pracuje už viac ako 50 percent poradcov, od 1. apríla bude z domu fungovať celé call centrum. 

Veľké zmeny komunikuje nová kampaň

Otázka „Kde sa vidíte o päť rokov? V Poprade, v Brezne, v Senici, v Kysaku. V našom call centre pracujete z pohodlia domova. Budúcnosť je doma,“ je ústredným textom kampane v online a rádiu.

„Sme banka, ktorej záleží na lepšej budúcnosti v každom regióne našej krajiny. Rozhodli sme sa preto osloviť tých, ktorí si svoju budúcnosť predstavujú doma, či už dobrovoľne, alebo im vycestovať za prácou nedovoľujú okolnosti. Súčasne reagujeme na aktuálne trendy, ktorými chceme zefektívniť prácu našich poradcov,“ vysvetlil Radovan Cuper.

Základné piliere kampane tvorí audio spot, ktorý hlasom Kristíny Svarinskej a Tomáša Palondera komunikuje, že za prácou pre najväčšiu digitálnu banku na Slovensku nemusíte cestovať ďaleko. Spot imitujúci pohovor bude nasadený v rádiu Expres. Rovnako zasiahne poslucháčov na Spotify a Radia.sk. Súčasťou kampane sú aj  vizuály v kľúčových farbách banky, ktoré sú nasadené v podobe digitálnych bannerov a príspevkov na sociálnych sieťach.

Slovenská sporiteľňa tak kampaňou pristupuje k náboru nových zamestnancov inkluzívne.
 

Vizitka kampane:

Klient: Slovenská sporiteľňa

PR Agentúra: DIVINO, Ateliér Pútnici

Creative Directors: Peter Rajčák, Denisa Pajkošová

Art Director/Design: Denisa Pajkošová, Marek Menke

Copywriter: Peter Rajčák

Strategy Director: Simona Mištíková

Account Management: Ema Beňová

Produkcia: Alexander Bori, PostPro Studio

Mediálna Agentúra: Wavemaker

Account Management: Hana Matyášová

Client Service Director: Michal Vážny

Digital media: Peter Povýšil