Čo je phishing?
Ide o pokus neoprávnene od vás vymámiť citlivé informácie. Osoba, ktorá sa takto snaží získať údaje, sa spolieha na nepozornosť „obete“. Odošle množstvo e-mailových správ na čo najväčšie množstvo e-mailových adries a čaká hoci len na zlomok odpovedí. Snaží sa vás presvedčiť, že e-mail, SMS správa alebo telefonát je z vašej banky, alebo predstiera, že je pracovníkom banky a žiada vás o overenie, aktualizáciu totožnosti alebo zadanie ďalších údajov (napr. čísla kreditnej karty či prístupových kódov). Niekedy v správach môžu byť použité aj výhražné upozornenia v prípade neposkytnutia údajov. Správa môže obsahovať odkaz, ktorý vyzerá ako originál, ale za ním môže byť presmerovanie na falošnú stránku.
Phishing môže byť aj súčasťou aplikácie, ktorú ste si nainštalovali do mobilného zariadenia. Skrytý vírus, ktorý sa bez vedomia používateľa nainštaluje do počítača, poškodí programy, mení nastavenia a môže odosielať citlivé údaje aj bez vášho vedomia.
Ako sa chrániť pred phishingom
K službám elektronického bankovníctva pristupujte len cez overené pripojenia.
Buďte opatrní pri nevyžiadanej korešpondencii. Radšej neodpovedajte.
Neklikajte v správach na odkazy pre prístup do služieb elektronického bankovníctva, ale internetovú adresu radšej napíšte priamo do prehliadača.
Overte si indikátory bezpečnosti (visiaci zámok, protokol https://, bezpečnostný certifikát SSL a pod.) počas pripojenia do internetového bankovníctva.
Pamätajte: Banka od vás nikdy nebude žiadať informácie o vás a vašom účte cez telefón, e-mail, SMS ani vás nepresmerujeme na stránku, kde budete musieť tieto údaje zadávať.