Trojica mladíkov úspešne predáva umelecké tričká i toaletné stolíky pre ženy

Mladých mužov v podnikaní podporil Program pre začínajúcich podnikateľov, ktorý pred dvoma rokmi rozbehla ako jediná komerčná banka Slovenská sporiteľňa. Majú už druhý úver. 

Všetci traja sa spoznali na osemročnom gymnáziu v Hlohovci. Jakub Tovarňanský a Ondrej Turza boli spolužiaci a Marek Chalány chodil o triedu vyššie. Už na vysokej škole vymýšľali, do čoho by sa spolu pustili, ale ostalo len pri nápadoch.

Jakub si medzitým urobil bakalára na FEI STU v Bratislave a Master degree v odbore Innovative Communication Technologies and Entrepreneurship v Dánsku. Istý čas v odbore ostal. „Pracoval som v holandskej softvérovej firme DaVinci Software ako tester a v austrálskej spoločnosti Box and Dice ako tester/analytik,“ hovorí Jakub Tovarňanský. 

Umelecké ekotričká

Pred dvoma rokmi sa však s bývalými spolužiakmi ako rozbehnúť spoločný biznis.. „Urobiť tričká bol nápad, ktorý v nás žil dlhé roky už od dôb na vysokej škole. Postupne tá myšlienka zrela, snažili sme sa skĺbiť viacero prvkov – umenie, dobročinnosť a ekológiu,“ spomína Jakub. Vymysleli Artube, originálne tričká s motívmi výtvarných diel od slovenských a českých umelcov, ktoré sú navyše ekologické, pretože sa vyrábajú zo 100-percentnej bio bavlny. Po pár mesiacoch fungovania sa zapojili do E-shop akcelerátora v kategórii E-shopy so silným príbehom a vyhrali. Porotu presvedčili, že móda môže mať i hlbší zmysel, a tá na nápade ocenila, že z každého predaného trička mladí podnikatelia prispievajú nielen autorom, ale aj na vybrané dobročinné projekty. „Po určitom čase sme si uvedomili, že ľudí zaujal hlavne ten prvý bod – umenie a jeho prezentácia. Už menej dobročinnosť a ekológia,“ vysvetľuje Jakub. Artube projekt stále funguje, ale svoje podnikanie rozšírili.  

Toaletné stolíky v štýle vintage a provence

Zo súťaže si totiž neodniesli len cenu, ale získali aj partnera, s ktorým začali vymýšľať nový typ podnikania. Rozhodli sa predávať originálne toaletné stolíky v štýle vintage a provence. „Veľké reťazce tento tovar ponúkali, ale nevenovali sa mu dostatočne, tak sme si povedali, že to skúsime,“  hovorí Jakub. Postupne pribudli nové modely toaletných stolíkov, tiež v inom farebnom prevedení, kozmetické zrkadlá a šperkovnice. Chceli vytvoriť aj vlastný dizajn, ale to by cenu vyhnalo príliš vysoko, a tak sa zamerali skôr na zahraničných dodávateľov. „Zaujali sme hlavne originálnym produktom, z ktorého sme vytvorili niečo ako „love brand“, a to hlavne prístupom k zákazníkom. Dávame si záležať na kvalitnej zákazníckej podpore a pristupujeme ku každému zákazníkovi s vážnosťou, ponúkame rýchlu a spoľahlivú dopravu a príjemné ceny,“ vysvetľuje Jakub, prečo sa im darí.

Traja mladí podnikatelia pritom cielia hlavne na ženy v mladom a strednom veku. „Ženám pomáhame vytvoriť si ich osobný priestor, miesto pre seba a svoje kozmetické potreby, taktiež veľmi oceňujú náš ústretový spôsob komunikácie a prezentáciu produktov na našich stránkach a sociálnych sieťach,“ dopĺňa Jakub Tovarňanský. Toaletné stolíky a šperkovnice však nekupujú len ženy. „Približne štvrtinu nakupujúcich tvoria muži, ktorí tento tovar nakupujú pre svoje drahé polovičky,“ hovorí.

Nič rizikové nenakupujeme

Mladých mužov v podnikaní podporil Program pre začínajúcich podnikateľov, ktorý v roku 2015 rozbehla ako jediná komerčná banka Slovenská sporiteľňa.  „Finančná pomoc bola veľmi dôležitá, pomohla nám dostať sa tam, kde sme, a zväčšiť naše podnikanie na súčasné objemy, ale nielen to. Program pre začínajúcich podnikateľov nám pomohol rozbehnúť náš biznis aj viacerými dobrými radami a mentoringom,“ hovorí Jakub. Trojica mladíkov už jeden úver vyplatila a zobrala si bez obáv druhý. „Naša firma je v neustálom raste, máme do detailov premyslenú obchodnú a finančnú stratégiu. Financie z úverov sme nepoužili na nič rizikové, ale na nákup tovaru, o ktorý je veľký záujem,“ vysvetľuje Jakub.

Podnikanie dáva všetkým trom slobodu a pocit, že robia na vlastnom. „Je to dobrý pocit, keď je zákazník spokojný a pochváli vás, či už v komentári na sociálnych sieťach, v správe alebo v recenzii,“ dodáva Jakub. Dobrý pocit a dobrý zárobok. 

Ak vás tento článok inšpiroval a rozmýšľate o vlastnom biznise, zapojte sa do nášho Programu pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky na www.zacinamepodnikat.sk a prejdite svoj nápad s naším špecialistom.

Pridajte sa k nám na
Krok za krokom
EEPA National Winner 2016. European Commission.
×
Mobilná aplikácia George
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Teraz na Google Play
Zobraziť