Začali s umeleckými tričkami, dnes trojica mladíkov úspešne predáva dámske toaletné stolíky
Umelecké ekotričká
Pred niekoľkými rokmi sa však s bývalými spolužiakmi zamyslel, ako rozbehnúť spoločný biznis. „Urobiť tričká bol nápad, ktorý v nás žil dlhé roky už od dôb na vysokej škole. Postupne tá myšlienka zrela, snažili sme sa skĺbiť viacero prvkov – umenie, dobročinnosť a ekológiu,“ spomína Jakub.
Vymysleli Artube, originálne tričká s motívmi výtvarných diel od slovenských a českých umelcov, ktoré boli navyše ekologické, pretože sa vyrábali zo 100-percentnej bio bavlny.
Po niekoľkých mesiacoch fungovania sa zapojili do E-shop akcelerátora v kategórii E-shopy so silným príbehom a vyhrali. Porotu presvedčili, že móda môže mať i hlbší zmysel, a tá na nápade ocenila, že z každého predaného trička mladí podnikatelia prispievajú nielen autorom, ale aj na vybrané dobročinné projekty. „Po určitom čase sme si uvedomili, že ľudí zaujal hlavne ten prvý bod – umenie a jeho prezentácia. Už menej dobročinnosť a ekológia,“ vysvetľuje Jakub. Projekt Artube už nefunguje, ale mladíci s podnikaním neskončili.
Toaletné stolíky v štýle vintage a provence
Zo súťaže si totiž neodniesli len cenu, ale získali aj partnera, s ktorým začali vymýšľať nový typ podnikania. Rozhodli sa predávať originálne toaletné stolíky v štýle vintage a provence. „Veľké reťazce tento tovar ponúkali, ale nevenovali sa mu dostatočne, tak sme si povedali, že to skúsime,“ hovorí Jakub.
Postupne pribudli nové modely toaletných stolíkov v rôznych farebných prevedeniach, kozmetické zrkadlá a šperkovnice. Chceli vytvoriť aj vlastný dizajn, ale to by cenu vyhnalo príliš vysoko, a tak sa zamerali skôr na zahraničných dodávateľov. „Zaujali sme hlavne originálnym produktom, z ktorého sme vytvorili niečo ako „love brand“, a to hlavne prístupom k zákazníkom. Dávame si záležať na kvalitnej zákazníckej podpore a pristupujeme ku každému zákazníkovi s vážnosťou, ponúkame rýchlu a spoľahlivú dopravu a príjemné ceny,“ vysvetľuje Jakub, prečo sa im darí.
Traja mladí podnikatelia pritom cielia hlavne na ženy v mladom a strednom veku. „Ženám pomáhame vytvoriť si ich osobný priestor, miesto pre seba a svoje kozmetické potreby. Taktiež veľmi oceňujú náš ústretový spôsob komunikácie a prezentáciu produktov na našich stránkach a sociálnych sieťach,“ dopĺňa Jakub Tovarňanský.
Toaletné stolíky a šperkovnice však nekupujú len ženy. „Približne štvrtinu nakupujúcich tvoria muži, ktorí tento tovar nakupujú pre svoje drahé polovičky,“ hovorí.
Rozmýšľate aj vy o vlastnom biznise? Zapojte sa do nášho Programu pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky a preberte svoj nápad s našimi špecialistami.