Bankomat na Pohode bol už len na okrasu, 90 % platieb bolo bezhotovostných

Miliónovú hranicu prekonali platby počas festivalu v piatok aj v sobotu, spolu minuli návštevníci festivalu 3,6 milióna eur. A napriek tomu, že kvôli transakčnej dani rastie u podnikateľov záujem o platby v hotovosti, len desatinu z celkovej sumy zaplatili návštevníci keš. To, že sú ľudia na Slovensku bez problémov zvyknutí platiť kartou, mobilom či hodinkami dokazuje aj objem hotovosti, ktorú si na Pohode vybrali z bankomatov – 32 tisíc eur. Ešte v roku 2018 si pritom vybrali 18-násobok tejto sumy.

Pohľad na čísla je tento rok špecifický, keďže prvýkrát sa starala Slovenská sporiteľňa o platobnú pohodu na Pohode komplexne, vďaka 323 platobným zariadeniam (zhruba o 200 kusov viac ako predchádzajúce roky). „Na číslach vidíme, že bezkontaktné platby sú pre ľudí bezpečnejšie, rýchlejšie a pohodlnejšie. Ušetria čas, nemusia riešiť hotovosť a môžu sa viac sústrediť na zábavu. Moderné platenie a Pohoda jednoducho patria k sebe a sme veľmi radi, že je to vďaka nám. A aj tento rok sme priniesli na festival novinku – bezhotovostné vracanie zálohy za poháre. A tu bol výsledok ešte dominantnejší, len 1,5 % vrátených záloh bolo v hotovosti,“ vraví Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.

Pre zaujímavosť, pri 2-eurovej zálohe vrátili ľudia takmer 114-tisíc pohárov. Slovenská sporiteľňa oslavovala aj na Pohode svoje 200. narodeniny a počas Happy Hour pozvala ľudí do svojho pop-up baru na 5-tisíc drinkov zadarmo, načapovaných do špeciálnej edície vratných pohárov.

Takmer 12 eur v priemere

Návštevníci Pohody spravili tento rok celkovo takmer 311-tisíc platieb a o niečo viac minuli pri platení kartou, mobilom či hodinkami. V prípade hotovosti totiž dosiahol priemer 10,93 eur, pri bezkontaktných platbách 11,71 eur. 

Historický pohľad na tento súboj ukazuje, že hotovosť ho prehrala v roku 2019. Kým rok predtým bol pomer výberov z bankomatov a bezhotovostných platieb 66 % vs. 34 %, v spomínanom roku 2019 to bolo 30 % vs. 70 %. 

Tisíce „Pohoďákov“ ušetrili čas vďaka banke

Aj tento rok začala Pohoda v pobočkách Slovenskej sporiteľne, keď si mohli záujemcovia v predstihu vymeniť vo vybraných pobočkách lístky za náramky a skrátiť si tak čas príchodu na festival. Počas dvoch dní túto možnosť využilo takmer 4 300 ľudí, čo je o takmer 20 % viac ako vlani.