Pozitívne emócie vyhrávajú aj v B2B. Slovenská sporiteľňa stavia v novom koncepte na humor, storytelling a evidence‑based marketing
Kampaňový koncept je navrhnutý na akceleráciu ďalšieho rastu značky Slovenská sporiteľňa v segmente firiem, so silnými brand assetmi v deji a konzistentným nasadením naprieč kanálmi.

Slovenská sporiteľňa predstavuje nový koncept B2B kampane, ktorý cielene oslovuje podnikateľov a firmy na základe evidence‑based marketingu. Banka stavia na autenticite, emócii a humore, ktorý je v B2B skôr výnimočný, napriek tomu však patrí medzi najúčinnejšie spôsoby budovania dlhodobej hodnoty značky.
Mentálna dostupnosť rozhoduje. Kampaň je postavená na zásade, že keď príde moment nákupného rozhodovania, značky s vyššou mentálnou dostupnosťou majú náskok. Preto komunikácia cieli na starostlivo zvolené category entry points – situácie a potreby, ktoré firmy riešia najčastejšie: rýchle financovanie a odborné poradenstvo.
„Dlhší prípravný proces nám umožnil prioritizovať tie potreby a situácie, ktoré sú pre podnikateľov najrelevantnejšie a zároveň predstavujú priestor pre budovanie mentálnej dostupnosti Slovenskej sporiteľne. V kampani uplatňujeme evidence‑based prístup a dátové analýzy – pracujeme so štatistikami mentálneho market share a nástrojmi, ktoré sprístupňujú značku firmám v rozhodovacích momentoch,“ hovorí Roman Jazudek, tímlíder B2B marketingovej komunikácie Slovenskej sporiteľne.
Čo robí kampaň výnimočnou
- Podpora dlhodobého rastu značky v B2B segmente – nejde o jednorazový výstrel, ale strategický, dlhodobý koncept.
- Distinktívnosť – brand assety (vizuál, charakter, jazyk či hlas) sú integrované priamo do deja spotov, čo zvyšuje zapamätateľnosť.
- Category Entry Points – dôraz na rýchlosť financovania a poradenstvo prepája riešenie s najčastejšími spúšťačmi dopytu v B2B.
- Iný kreatívny prístup – nejde o klasickú produktovú ani čisto „brandovú“ komunikáciu; v spotoch sa využíva storytelling s cieľom podpory condideration fázy pri nákupnom rozhodovaní.
- Napojenie na kvalitné produkty a excelentnú zákaznícku starostlivosť o firmy – banka dlhodobo zvyšuje svoj trhový podiel vo firemnom bankovníctve, kde jej aktuálne patrí už 2. miesto.
„Aj v B2B rozhodujú emócie a ľudskosť. Veľké dáta ukazujú, že humor pomáha rozlíšiť značky, posilňuje pamäťovú stopu a prináša lepší dosah aj biznisové výsledky. Naším cieľom je spájať rýchle financovanie a kvalitné poradenstvo s ľahkosťou, ktorú si firmy zapamätajú,“ dopĺňa Roman Jazudek.
Kde kampaň uvidia firmy
Kampaň je pripravená pre digitálne prostredie s dôrazom na dosah a frekvenciu v cieľovej skupine, no zasiahne aj ďalšie mediálne kanály. Kreatíva pracuje s rozpoznateľnými prvkami značky a situačným humorom, ktorý prirodzene vedie k CEP – rýchlosti a poradenstvu.
Kampaňové spoty:
Vizitka kampane:
Klient: Slovenská sporiteľňa
Kreatívna agentúra: Zaraguza
Creative Directors: Andrej Nemček
Strategist: Jakub Kováč
Art Direction: Andrej Nemček, Martin Ondrušek
Copywriters: Jozef Plichtík, Karin Hornáčková
Account Director: Juliana Priatková
Account Management: Ema Jablonská, Katarína Filo
Produkcia: Playground13
Režisér: Pepe Ehrenberger
Fotograf: Mino Debnar
Hudba: Niahn ft GRP - No Lie - Instrumental version
Zvukovýroba: Vladimir Bajnoci
Mediálna agentúra: WPP Media
Prieskumy: 2Muse