Slovenská sporiteľňa vyhrala v ankete Najzamestnávateľ 2024, celkovo získala už 8. prvenstvo
Najväčšia slovenská digitálna banka obhájila prvenstvo v kategórii Bankovníctvo, financie a poisťovníctvo. V 13. ročníku ankety, ktorú vyhlasuje Profesia, hlasovalo takmer 70-tisíc respondentov.

„Aj naše HR aktivity v roku 2024 sa niesli v duchu zdolávania Everestov. Minimálne z pohľadu banky. Jedným z nich je škôlka nielen pre deti našich zamestnankýň a zamestnancov v Bratislave. To vôbec nie je bežná vec. Everestom môžeme nazvať aj to, že naši poradcovia a poradkyne call centra môžu pracovať z ktoréhokoľvek kúta Slovenska, aj z miest, kde je práce menej. Ale to neznamená, že tam nežijú hviezdy. Iba sme im dali možnosť zažiariť v našej banke,“ vysvetľuje Martin Čambor, riaditeľ People and Culture HUBu Slovenskej sporiteľne. Pre banku sa tým otvára celoslovenský pracovný trh, ktorý bude plne inkluzívny. O prácu sa môžu uchádzať ľudia z mesta či dediny, rodičia na materskej alebo rodičovskej, študenti či študentky alebo zdravotne znevýhodnení ľudia.
„V práci s ľuďmi skúšame nové projekty, projekty s pridanou hodnotou, ktoré ešte nik neskúšal a odlíšia nás od ostatných. Príkladom je oceňovaný projekt Bútľavé vŕby, ktorý nám pomáha starať sa o duševné zdravie. Ktorýkoľvek zamestnanec banky sa môže obrátiť na vyškolených kolegov a riešiť s nimi rôzne životné situácie, ak nemá odvahu riešiť ich s odborníkmi na krízovej linke,“ dodáva Martin Čambor.
Banka myslí aj na fyzické zdravie nielen zamestnancov, ale aj členov ich rodiny. Vlani zaviedla inovatívnu novinku telemedicínu – ako prvá spoločnosť na Slovensku a jedna z prvých bánk v strednej Európe, ktorá ju zaviedla pre každého zamestnanca. Vedia ju využiť napríklad aj v situácii, keď ich lekár neordinuje.
Anketu Najzamestnávateľ vyhlásila Profesia už trinásty rok. Jej cieľom je priniesť reálny pohľad uchádzačov i potenciálnych zamestnancov na Slovensku na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. Víťaz je hodnotený na základe 3 kritérií – umiestnenie v nominačnom liste, employer branding aktivity a hlasy.