Máme radi komfort, ktorý prináša digitalizácia služieb. Každý aktívny používateľ bankovej apky mesačne pošle viac ako štyrikrát platbu za služby či nakupované tovary alebo peniaze na účet svojim známym. Len tak, aby zostal v obraze, si priemerný Slovák pozrie stav svojho účtu až 21-krát mesačne. Nový účet v banke si cez mobilnú apku otvára už viac ako tretina ľudí.

Otvorí si bežný Slovák radšej internetbanking v počítači alebo bankovú apku v mobile? Kým ešte v roku 2019 by bola jednoznačná odpoveď – web, dnes je trend opačný. Banku na webe si otvoria traja z desiatich Slovákov využívajúcich elektronické bankovníctvo. Apku v mobile až ôsmi z desiatich. Trend sa začal otáčať začiatkom pandémie koronavírusu. Každý z aktívnych používateľov sa do svojej apky v smartfóne prihlási v priemere až 21-krát za mesiac. Do webovej verzie iba sedemkrát. Dôvody sú jednoduché. Do apky v mobile sa človek prihlási na jeden klik, zvyčajne si nepotrebuje pamätať heslo, využíva na overenie odtlačok prsta alebo tvárovú biometriu. 

Len si tak čeknúť peniaze

Rozdiel najviac vidieť u mladých do 20 rokov. Počet používateľov apky je až 12-krát vyšší ako počet tých, ktorí si otvoria webovú verziu. Napríklad u tridsiatnikov je rozdiel oveľa menší, len 3-násobný v prospech apky. U 60-ročných sa pomer vyrovnáva, je to 50 na 50 a s rastúcim vekom sa preklápa v prospech tradičnejšieho riešenia. Vyplýva to z klientskych dát Slovenskej sporiteľne.

„Ak hovoríme o platbách, v priemere každý aktívny používateľ mobilnej banky pošle 4,5-krát peniaze na účet za služby či nakupované tovary alebo platby priateľom a známym,“ vysvetľuje Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.

Aj digitálny onboarding a založenie účtu cez apku sa stávajú čoraz populárnejšími. Už takmer polovicu všetkých novozaložených bežných účtov si robia klienti Slovenskej sporiteľne cez apku, teda bez edinej návštevy pobočky.

Keď už majú bankovú apku nainštalovanú, najčastejšie ju otvárajú kvôli informáciám o stave ich peňazí v banke, kartách a nových produktoch. Veľmi obľúbenými sú žiadosti o spotrebné úvery cez apku George. Klienti ich vybavia kompletne a jednoducho odkiaľkoľvek bez potreby fyzicky navštíviť pobočku. 

Len si tak čeknúť peniaze

Rozdiel najviac vidieť u mladých do 20 rokov. Počet používateľov apky je až 12-krát vyšší ako počet tých, ktorí si otvoria webovú verziu. Napríklad u tridsiatnikov je rozdiel oveľa menší, len 3-násobný v prospech apky. U 60-ročných sa pomer vyrovnáva, je to 50 na 50 a s rastúcim vekom sa preklápa v prospech tradičnejšieho riešenia. Vyplýva to z klientskych dát Slovenskej sporiteľne.

„Ak hovoríme o platbách, v priemere každý aktívny používateľ mobilnej banky pošle 4,5-krát peniaze na účet za služby či nakupované tovary alebo platby priateľom a známym,“ vysvetľuje Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.

Aj digitálny onboarding a založenie účtu cez apku sa stávajú čoraz populárnejšími. Už takmer polovicu všetkých novozaložených bežných účtov si robia klienti Slovenskej sporiteľne cez apku, teda bez edinej návštevy pobočky.

Keď už majú bankovú apku nainštalovanú, najčastejšie ju otvárajú kvôli informáciám o stave ich peňazí v banke, kartách a nových produktoch. Veľmi obľúbenými sú žiadosti o spotrebné úvery cez apku George. Klienti ich vybavia kompletne a jednoducho odkiaľkoľvek bez potreby fyzicky navštíviť pobočku.