Vizuálna firemná identita Slovenskej sporiteľne bude výrazne zmodernizovaná a lepšie pripravená na digitálnu budúcnosť. Nová identita bude monochromatická, viacfarebná a primárne digitálna. Svieži vzhľad získajú aj ostatné značky ako Nadácia Slovenskej sporiteľne, Seed Starter Slovenskej sporiteľne, Sociálna banka či Erste Private Banking. Jednotlivé banky skupiny Erste zavádzajú nový dizajn postupne od začiatku tohto roka.
„Značku Slovenskej sporiteľne sme začali modernizovať pred takmer piatimi rokmi ako významnú súčasť transformácie našej banky. Nová vizuálna identita prepája posolstvo našej značky a jej takmer 200-ročnú históriu s budúcnosťou. Túto zmenu vnímam ako príležitosť na vytváranie nového zážitku s našou značkou naprieč všetkými jej komunikačnými kanálmi, nakoľko jednoducho prepája vizuálny svet banky s Georgeom,“ povedal Peter Krutil, CEO Slovenskej sporiteľne.
Nová identita odzrkadľuje svet, ktorý prechádza neustálou zmenou – digitalizácia, umelá inteligencia, nové komunikačné formáty či čoraz instantnejšia konzumácia mediálneho obsahu. Jadrom komunikácie značky Slovenskej sporiteľne, ako aj celej skupiny Erste, aj naďalej ostáva viera v schopnosti a potenciál ľudí ako najdôležitejší predpoklad osobného rastu, spoločenskej prosperity a pozitívnej budúcnosti.
„Ešte v decembri sme odštartovali internou komunikáciu a postupne budeme pridávať ďalšie komunikačné formáty s dôrazom na digitál. Nová vizuálna identita je pokračovaním zmien, ktoré sme začali pred takmer piatimi rokmi launchom Georgea a spustením hodnotovo orientovaného komunikačného konceptu Slovenskej sporiteľne. Prešli sme obrovský kus cesty a podľa aktuálnych výsledkov z Brand Monitoru (Kantar) je Slovenská sporiteľňa najatraktívnejšou a najobľúbenejšou značkou na slovenskom bankovom trhu. Nová vizuálna identita opätovne posilňuje jej atraktivitu a orientáciu na budúcnosť,“ povedala Dáša Juríková, riaditeľka Brand HUB-u Slovenskej sporiteľne.
Jednoduchšia, rýchlejšia, intuitívnejšia
Optimalizované logo Erste si zachová svoj nezameniteľný charakter. Prechodom na tenšie „S“ a monochromatickú bielu ako základnú farbu sa slovné označenie a logo harmonizujú a optimalizujú pre digitálne použitie. V kombinácii s ôsmimi novými dizajnovými farbami bude vzhľad sviežejší, modernejší a prístupnejší. Viacfarebný prístup zároveň prepája dizajn banky s dizajnom Georgea. Novým typom písma je Inter, ktorý sa výborne hodí na analógové aj digitálne použitie. Výsledkom je firemný dizajn, ktorý vytvára konzistentný zážitok zo značky vo všetkých komunikačných kanáloch.
Postupné zavádzanie
Nový firemný dizajn Erste Group sa bude postupne zavádzať na všetkých hlavných trhoch od januára 2023: v Rakúsku, Chorvátsku, Českej republike, Maďarsku, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku či v ďalších krajinách, kde má Erste zastúpenie – napríklad v Macedónsku a Slovinsku. Strategický rozvoj nového dizajnu značky sa realizoval v spolupráci so spoločnosťou Jung von Matt Brand Identity v Hamburgu spolu s Jung von Matt Donau vo Viedni.
Najsilnejšia rakúska značka a špičková banková značka v Európe
Erste bola v správe Brand Finance za rok 2022 vyhlásená za najsilnejšiu rakúsku značku. Súčasne bola v rebríčku Brand Finance označená za najsilnejšiu značku v Európe v kategórii Banková značka. Táto správa tiež poukazuje na zlepšenie Erste v indexe sily značky o 22,4 bodu, čo potvrdzuje úspešnú stratégiu značky.