Odmenu za platbu kartou získajú ľudia za bezhotovostný nákup v obchodoch a e-shopoch,  ktoré bežne navštevujú. Peniaze im prídu naspäť na účet na začiatku nasledujúceho mesiaca. Inovácia je výnimočná aj tým, že odmeny zákazníkom ponúka na mieru na základe ich predchádzajúcich kartových transakcií. Oddnes ju môže využívať takmer milión klientov Slovenskej sporiteľne, stačí mať v mobile stiahnutého Georgea a následne si v ňom aktivovať Moneyback. Banka tak súčasne reaguje aj na pandémiu, počas ktorej vzrástol záujem o bezhotovostné platby ako aj o výhodné ponuky a zľavy v obchodoch.

Ako to funguje?

Klient si vo svojej mobilnej apke George aktivuje Moneyback a následne nájde personalizovanú ponuku u obchodníkov, ktorú si vie tiež aktivovať jedným kliknutím. Vďaka tomu získa pri platbe kartou u daného obchodníka odmenu vo forme moneybacku (odmena za platbu kartou), ktorý sa mu pripíše na účet na začiatku nasledujúceho mesiaca. Celkovú ponuku odmien nájdu klienti vo svojej mobilnej aplikácii George, pričom inovácia Moneyback už dnes spolupracuje s viac ako 80 partnermi a ich počet stále rastie. Aktuálne získajú ľudia najväčšie odmeny za platbu kartou u obchodníkov ako Lidl, ÖMV, NAY Elektrodom, Panta Rhei alebo 101 Drogerie. Odmeny u týchto partnerov sa pohybujú až do výšky 8 % z celkového nákupu.

Za unikátnou technológiou a dátovými modelmi inovácie stojí česko-slovenský startup Dateio. Podobne pracuje pre necelé dve desiatky bánk a finančných inštitúcií v Európe a Deloitte ho minulý rok ocenil v rebríčku Fast 50 ako jednu z najrýchlejšie rastúcich firiem v regióne. „Bankám po celej Európe pomáhame inovovať produkty pomocou transakčných dát. Moneyback je skvelý príklad, klienti Slovenskej sporiteľne majú od svojej banky super benefit, banka viac používanú aplikáciu, a obchodníci možnosť osloviť svojich klientov priamo v ich telefóne,“ komentuje spustenie inovácie Moneyback Ivan Dovica, slovenský spoluzakladateľ startupu Dateio.