Popredná banková skupina strednej a východnej Európy verí v e-šport a povzbudzuje mladých hráčov, aby si verili aj oni. Preto spolupracuje s vývojárom hry a organizátorom e-športových pretekov, Riot Games, na podpore rastu e-športu v krajinách strednej a východnej Európy. Súčasne prijala úlohu hlavného oficiálneho partnera LEC play-off, najvyššej európskej ligovej súťaže prvého titulu League of Legends spoločnosti Riot Games. Začiatok jej sponzorstva bude sprevádzať video o mladom hráčovi, ktorý prekoná svoje úvodné pochybnosti a nastúpi na dráhu úspešného e-športovca.
Letná časť play-off sa bude konať koncom augusta. Tímy, ktoré budú úspešné v tomto kole, postúpia do „Worlds“, svetového šampionátu League of Legends. Titul šampionátu je úplným vrcholom v sektore e-športu, do ktorého sa každý mesiac zapája viac než 100 miliónov hráčov.
Podporujeme hráčov a fanúšikov e-športu, aby si verili
Skupina Erste je jednou z prvých veľkých značiek pôsobiacich v strednej a východnej Európe, ktorá si uvedomila rastúcu popularitu e-športu. Za jej snahou silnejšie etablovať e-šport v strednej a východnej Európe stojí úsilie o lepšie sprístupnenie potenciálu tohto nového športu ľuďom v celom regióne.
„E-sport považujeme za ekosystém novej generácie a chceme trvalo podporovať jeho rast. Erste chce povzbudiť túto mladú a rastúcu komunitu, aby uverila v seba samého. Aby sa podelila o svoje presvedčenie a sebavedomie so širšou verejnosťou. Chceme tak využiť nadregionálny potenciál e-sportu, pomôcť týmto komunitám pri užšom vytváraní sietí mimo hraníc, najmä v aktuálnom náročnom období, a pomôcť posilniť rámec, v ktorom môže toto nové hnutie rásť,“ vysvetľuje Peter Bosek zodpovedný za retailovú líniu v skupine Erste.
Východiskom je emóciami nabitý image film, ktorý zasadzuje posolstvo Erste #believeinyourself (#mamnato) do sféry e-športu spôsobom vlastným značke skupiny. Video zoznamuje divákov s pochybovačmi a kritikmi, ktorým e-šport ako mladé odvetvie musí čeliť a ilustruje prekážky v ceste mladých profesionálnych hráčov e-športu. Súčasne však zdôrazňuje, že skupina Erste verí v e-šport a povzbudzuje novú generáciu hráčov, aby aj oni verili sami v seba.
Skupina Erste sa bude snažiť priblížiť e-šport aj širšej verejnosti najmä prostredníctvom sociálnych sietí. Strategickú podporu zabezpečí agentúra Jung von Matt/SPORTS, ktorá sa špecializuje na športový marketing a má na starosti tvorbu a implementáciu všetkých aktivácií súvisiacich s úlohou bankovej skupiny ako hlavného partnera finále LEC play-off.
Partnerstvo medzi skupinou Erste a Riot Games sa začalo už v Jarnom kole LEC play-off, ale vypuknutie pandémie Covid-19 spôsobilo posun sponzorskej komunikácie a aktivít až na nadchádzajúce play-off. „Začiatok nášho sponzorstva sme si bezpochyby predstavovali úplne inak. E-šport nevnímame len ako nejaký doplnkový propagačný priestor, ale ako platformu pre reálne partnerstvá. Aj preto nám bolo od začiatku jasné, že zo sponzorstva LEC play-off určite neodstúpime – máme obrovskú radosť, že konečne môžeme ohlásiť veľkolepé spustenie nášho sponzorstva,“ zdôrazňuje Martin Radjaby-Rasset, riaditeľ skupiny Erste pre stratégiu značky a komunikáciu.
„S Erste, najinovatívnejšou bankovou skupinou v Rakúsku a regióne strednej a východnej Európy, sme získali úžasného partnera, ktorý chce v spolupráci s nami posilniť a pevne zakotviť e-šport v regióne nielen cez reklamu, ale aj ako silný infraštruktúrny partner,“ vysvetľuje Alban Dechelotte, riaditeľ Riot Games pre rozvoj partnerstiev a podnikania v Európe, Blízkom východe a Afrike.
Skupina Erste sa pridáva k popredným globálnym značkám v e-športe
Popularita e-športu v posledných rokoch masívne stúpa. V e-športe vznikli profesionálne tímy, ligy, štruktúry, médiá a úplne nové ekonomické sektory. Divácku základňu tvorí viac ako 490 miliónov fanúšikov na svete (s medziročnou mierou rastu 11,7% v 2020), z toho až 50 miliónov v Európe. V rozpore so všeobecným presvedčením, tvoria najväčšiu skupinu fanúšikov, až 38 % celkového obecenstva, ľudia vo veku 21 až 35 rokov. V obecenstve nájdeme takmer 40 % žien. Rozmanitá a atraktívna demografia miliónov fanúšikov e-športu, ktorí sledujú živé vysielania a štadióny priniesla vzostup záujmu o sponzorstvo u medzinárodných značiek, ako sú McDonald’s, BMW, Mercedes-Benz, či Louis Vuitton.