Slovenská sporiteľňa opäť upozorňuje na podvodné e-maily, tentokrát sa podvodníci snažia získať citlivé údaje z platobných kariet klientov banky. Upozorňujeme preto klientov, aby boli obozretní a neklikali na linky v podozrivých e-mailoch. Banka nikdy nepožaduje informácie o platobných kartách, účtoch, telefónnych číslach, prihlasovacích údajoch či kódoch do služieb elektronického bankovníctva.

Meno odosielateľa podvodného e-mailu sa síce tvári, že je od Slovenskej sporiteľne, ale keď sa klient pozrie dôkladne, zistí, že ide o falošnú adresu. Predmet správy je Automaticky e-mail“. Celá správa je v slovenskom jazyku, klienta vyzýva aby klikol na link a následne zadal citlivé údaje z platobnej karty.  Takýto e-mail odporúčame (bez otvorenia) vymazať. E-mailová adresa odosielateľa aj predmet e-mailu sa však môžu meniť. Všetky pokusy o podvod banka aktívne preveruje, a ak zistí podozrivé aktivity, podniká kroky na zabránenie vzniku škody.

 

Príklad podvodného e-mailu:

Ako sa brániť:

  • Nevypĺňajte žiadne údaje o platobnej karte ani nezadávajte žiadne SMS kódy na odblokovanie účtu a pod. Naša banka nikdy nepožaduje informácie o účtoch, telefónnych číslach, prihlasovacích údajoch, kódoch do služieb elektronického bankovníctva alebo o platobných kartách.
  • Neklikajte na linky v e-mailoch, ktorým nedôverujete alebo ich nepoznáte. Prihlasujte sa len z oficiálnej stránky banky, resp. priamo cez adresu https://george.slsp.sk.
  • Vždy si skontrolujte, či má stránka v adresnom riadku symbol zabezpečenia – ikona zámky a protokol https, ako aj adresu. Kliknutím na zámku si zobrazíte bezpečnostný certifikát s informáciami, pre koho je vydaný. Ak sa tam nachádza login.slsp.sk, ste sa na správnej adrese. V prípade, že ikona zámky chýba alebo je certifikát je vydaný pre inú adresu, neprihlasujte sa. Nachádzate sa na falošnej stránke. Nevpisujte a nezadávajte žiadne údaje.
  • V prípade pochybností nevpisujte na stránke žiadne svoje údaje ako sú prihlasovacie meno a heslo.
  • V prípade vyplnenia údajov kontaktujte Klientske centrum. Útočníci môžu zneužiť vaše prihlasovacie meno a heslo do Internetbankingu na vykonanie transakcií.
  • Ak zistíte na účte podozrivé transakcie, okamžite sa skontaktujte s bankou cez Klientske centrum – 0850 111 888 (zo zahraničia +421 2 58 26 81 11), 0915 111 888 (zo zahraničia +421 915 111 888), 0910 111 888 (zo zahraničia +421 910 111 888).

Viac informácií nájdete na stránke: https://www.slsp.sk/sk/ludia/bezpecnost