V priestoroch bratislavskej Starej tržnice dnes otvorili Vianočnú tržnicu, kde bude mať možnosť ponúknuť svoje výrobky stovka obľúbených predajcov. Návštevníci tak budú môcť nakúpiť vianočné darčeky od výrobcov remeselných lokálnych potravín, nezávislej módy, dizajnu, umeleckej tvorby či literatúry. Tržnica bude otvorená od 25. novembra do 19. decembra 2020, vždy od stredy do soboty. Vianočná tržnica so Slovenskou sporiteľňou je súčasťou iniciatívy Doma nakupujem, banka tak podporuje slovenských výrobcov a predajcov, ktorí počas pandémie stratili veľa príležitostí predávať svoje výrobky.

„Podporu firiem a podnikateľov, ktorí pôsobia na Slovensku, považujeme za veľmi dôležitú. Práve preto sme nedávno priniesli iniciatívu Doma nakupujem, do ktorej sa zapojilo už takmer 800 firiem, podnikateľov a združení. Jej súčasťou je aj Vianočná tržnica, ktorú prinášame spolu so Starou tržnicou a ostatnými organizátormi v čase, keď sa prevádzky skôr zatvárajú. Teším sa, že sa nám podarilo vytvoriť práve pred Vianocami unikátny a bezpečný predajný priestor pre viac ako 60 malých podnikateľov, a tiež všetkých milovníkov originálnych vianočných darčekov.“ hovorí Dáša Juríková, riaditeľka marketingu Slovenskej sporiteľne.

Vianočná tržnica sa bude konať za sprísnených hygienických opatrení, aby bol vytvorený bezpečný priestor nielen pre všetkých predajcov, ale aj pre návštevníkov. Na súčasnú pandemickú situáciu tržnica reaguje upravením prevádzkového režimu a kapacity priestoru podľa aktuálnych nariadení. Vďaka Slovenskej sporiteľni bude väčšina predajcov vybavená platobnými terminálmi, takmer všade sa bude dať platiť bezkontaktne. Počas pracovných dní nájdu návštevníci v tržnici viac dizajnu a handmade výrobkov, sobota bude venovaná najmä predaju potravín. Zoznam aktuálnych trhovníkov bude pravidelne aktualizovaný na sociálnych sieťach jednotlivých organizátorov.

"Na Slovensku máme množstvo šikovných tvorcov a značiek, no mnohí z nich kvôli pandemickým opatreniam prakticky stratili možnosť prezentovať svoju tvorbu zákazníkom naživo. Preto sme sa spojili so šikovnými ľuďmi, ktorí organizujú Urban Market, Bratislava Design Week či BRaK - Bratislavský knižný festival a ponúkli im priestor na trhoch v Starej tržnici. Tie sa tu bežne orientujú na predaj potravín a konajú len v sobotu. V rámci Vianočnej tržnice sme však trh rozšírili aj na ďalšie dni v týždni a otvorili novým druhom výrobkov vrátane módy, dizajnu, kníh či umenia," vysvetľuje Gábor Bindics z Aliancie Stará Tržnica. 

Charitatívny rozmer

Vianočná tržnica bude mať aj charitatívny rozmer. „Počas Vianoc myslíme aj na iných. V spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou v rámci trhov vytvoríme zberné miesto pre darčeky pre ľudí zo znevýhodneného prostredia a zo sociálne slabších pomerov. Počas 2. a 3. decembra môžu ľudia priniesť alebo rovno kúpiť darček vo Vianočnej tržnici a odovzdať ho v stánku Slovenskej katolíckej charity, ktorá sa postará o doručenie pod stromček ľuďom, ktorí tak budú mať krajšie Vianoce," vysvetľuje Dáša Juríková.

Vianočná tržnica so Slovenskou sporiteľňou sú súčasťou iniciatívy www.domanakupujem.sk, ktorej cieľom je šíriť povedomie o dôležitosti podpory domácej ekonomiky počas aktuálnej pandémie.

Hlavným partnerom Vianočnej tržnice je Slovenská sporiteľňa, organizátorom je Stará tržnica v spolupráci s Bratislavským knižným festivalom, Bratislava Design Week, Urban Market a Bratislava Tourist Board.

Fotogaléria

×
Mobilná aplikácia George
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Teraz na Google Play
Zobraziť