Po rozhodnutí skončiť s billboardami nahradila Slovenská sporiteľňa fasády svojich dvadsiatich pobočiek umeleckými dielami. Mladí talentovaní umelci tak získali priestor a voľnú ruku, aby na veľkých plochách znázornili tému „Budúcnosť nášho mesta“. Slovenská sporiteľňa verí, že postupne #mámenato zmeniť vízie umelcov na realitu, a vytvoriť tak spokojné a krásne miesta, aké si zaslúži moderná krajina.
„Aj v roku 2019 sme sa ako zodpovedný a inovatívny líder rozhodli inšpirovať k zmene. Vzdali sme sa našich produktových vizuálov na fasádach pobočiek a nahradili ich moderným umením. Verím, že sme svojou troškou prispeli nielen k skrášleniu našich pobočiek, ale aj ich okolia,“ povedal Peter Holík, vedúci marketingovej komunikácie Slovenskej sporiteľne.
Autormi umeleckých diel sú Róbert Szegény, Milan Pleva a Štúdio Natreto. Ich diela zdobia mestá: Banská Bystrica, Bardejov, Čadca, Detva, Holíč, Košice (2 diela), Kráľovský Chlmec, Levice, Liptovský Hrádok, Michalovce, Patrizánske, Pezinok, Podbrezová, Prešov, Stará Lubovňa, Svidník, Turčianske Teplice, Vranov nad Topľov a Žilina. Spolu s bankou zároveň pripravili pre starostov a primátorov miest brožúry o umeleckých dielach. Tiež v nich môžu nájsť množstvo nápadov a inšpirácií, ako vidia umelci a mladí ľudia budúcnosť ich mesta.
Celú galériu umeleckých diel aj s popisom nájdete aj na webe Slovenskej sporiteľne.
Najväčšia galéria budúcnosti našich miest
Krátku video reportáž o projekte nájdete na youtube kanáli banky.
Slovenská sporiteľňa od augusta 2018 prestala využívať vo svojej komunikácii vonkajšiu reklamu – billboardy, citylighty a ostatné vonkajšie reklamné plochy. Banka je silná vo využívaní digitálnej komunikácie a v práci s dátami, preto sa ako zodpovedný a inovatívny líder rozhodla, že nebude ďalej prispievať k vizuálnemu smogu vo verejnom priestore. Bude využívať len indoorové plochy napr. v nákupných centrách, kinách, fitnescentrách a na ďalších miestach, v ktorých sú reklamné plochy už funkčnou a estetickou súčasťou priestoru. Banka verí, že inšpiruje ďalších zadávateľov na Slovensku. Čo sa stalo s posledným billboardom Slovenskej sporiteľne si môžete pozrieť tu.
Súčasne spolu s koncom billboardov sporiteľňa spustila historicky najvyšší grant v rámci svojej nadácie vo výške 250 000 eur. V prvom ročníku grantu #mamnato uspelo 35 lokálnych hrdinov, ktorí sa rozhodli pomôcť zmeniť Slovensko na modernú a zodpovednú krajinu. Dvadsať projektov vybrala odborná komisia, o pätnástich víťazných rozhodla verejnosť v hlasovaní, ktorého sa zúčastnilo takmer 108 tisíc ľudí.