Pozitívne vnímanie pouličnej hudby v Bratislave zaznamenalo nárast až o 15 %. Navyše, o 10 % narástol počet ľudí, ktorí si myslia, že pouličná hudba robí naše hlavné mesto krajším. Toto je výsledok pilotného ročníka projektu Viva Ulica!, ktorý minulé leto priniesol do ulíc takmer stovku koncertov talentovaných hudobníkov. Po veľkom úspechu sa vracia aj tento rok s viacerými novinkami. Ulice Bratislavy tak počas letných mesiacov opäť ožijú kvalitnou pouličnou hudbou a mesto sa zaradí medzi moderné svetové metropoly s výnimočnou atmosférou. Projekt prináša Slovenská sporiteľňa v spolupráci s festivalom Viva Musica! a prebieha pod záštitou Magistrátu hlavného mesta Bratislavy.

Modré klobúky, symbol projektu, a oficiálne miesto na vlastné koncerty tento rok dostalo 18 najlepších umelcov, ktorých vybrala odborná porota. Počas letných prázdnin budú môcť ľudia v Bratislave stretnúť kvalitných pouličných hudobníkov napríklad na Rybnom námestí, pod Michalskou bránou, na Rázusovom nábreží či na Námestí Eugena Suchoňa. Hudobníkov spoznajú aj podľa obrandovaných pódií a špeciálnej dopravnej značky „Pozor, pouličný hudobník“. Okrem týchto miest ich uvidíte hrať aj pred koncertmi festivalu Viva Musica!. Tí najlepší naviac získajú vzácny masterclass s ambasádormi tohto ročníka Viva Ulica!, svetoznámym hudobným zoskupením Janoska Ensemble. Tiež si budú môcť zahrať na veľkom pódiu počas záverečného podujatia Bratislavského kultúrneho leta.

„Cieľom nášho projektu Viva Ulica! je kultivovať verejný priestor v meste aj prostredníctvom pouličnej hudby a zlepšiť jej vnímanie. Už výsledky prvého ročníka predčili očakávania, pretože vďaka našej kampani sa nám podarilo docieliť, že ľudia začali aj pouličnú hudbu vnímať ako umenie. Rozhodli sme sa preto pokračovať aj tento rok a prispieť k tomu, aby sa naše hlavné mesto zaradilo medzi moderné svetové metropoly s výnimočnou atmosférou. Darí sa to vďaka umeniu, ktoré sa dá kvalitne robiť aj na ulici,“ povedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne.

Každý z hudobníkov si na začiatku určí svoj sen, na ktorý si chce hraním v uliciach zarobiť. Získať tak môžu nový hudobný nástroj, vycestovať na koncert do zahraničia za svojím hudobným idolom alebo si zarobiť na hodiny u uznávaného pedagóga. Hudobníci budú môcť svojich fanúšikov informovať o termínoch hrania či o plnení svojho sna cez facebookový profil. Fanúšikovia a diváci budú môcť tento sen okrem vhadzovania do modrého klobúka podporiť aj darcovskou SMS.

Aktivitu chváli aj minuloročný víťaz projektu. „Prihlásiť sa odporúčam určite každému. Netreba sa ničoho báť, je to veľká zábava a človek aspoň zistí, či vie zaujať ľudí svojim talentom. Viva Ulica! mi priniesla novú skúsenosť do života, ktorú by som chcel zopakovať. Vďaka nej sa už nebojím hrať na ulici“, hovorí víťaz minulého ročníka Dávid Bílek.

Stať sa súčasťou druhého ročníka Viva Ulica! bolo veľmi jednoduché. Stačilo nahrať svoje video na stránku www.vivaulica.sk, kde sa všetci súťažiaci automaticky zaradili do finálneho výberu. Prihlásiť sa mohli hudobníci bez vekového obmedzenia, hrajúci klasickú hudbu, respektíve modernú alebo aj ľudovú hudbu v klasickom poňatí. Z nich na základe zaregistrovaných videí Matej Drlička, riaditeľ festivalu Viva Musica!, spolu s tímom Slovenskej sporiteľne vybral 18 hudobníkov, ktorí získali oficiálne miesto na pouličné koncerty v uliciach Bratislavy.

Viac informácií nájdete na www.vivaulica.sk.

×
Mobilná aplikácia George
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Teraz na Google Play
Zobraziť