Od dnešného dňa môžu klienti Slovenskej sporiteľne využívať službu Google Pay, ktorú banka spúšťa v spolupráci so spoločnosťou Google. Klienti, ktorí majú mobilné zariadenia s operačným systémom Android, môžu prostredníctvom novej služby pohodlne platiť na všetkých bezkontaktných platobných termináloch na Slovensku a tiež online všade tam, kde uvidia ikonu Google Pay.
„Viac ako 80 % Slovákov, ktorí vlastnia smartfón, využíva operačný systém Android, preto verím, že nová služba Google Pay má naozaj potenciál osloviť široké masy. A presne takto si v našej banke predstavujeme moderné digitálne bankovníctvo – užitočné riešenia, ktoré môže využívať čo najviac ľudí. Navyše klientom dokážu priniesť pozitívne emócie pri každodennom bankovaní, čo je pre nás veľmi dôležité,“ povedal Zdeněk Románek, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedný za retailové bankovníctvo.
„Sme nadšení, že zákazníci Slovenskej sporiteľne môžu oddnes jednoducho a bezpečne platiť prostredníctvom mobilného telefónu s pomocou Google Pay. Používanie služby Google Pay je bezpečnejšie a omnoho rýchlejšie než hľadanie peňaženky a vyťahovanie platobnej karty. Prostredníctvom Google Pay je možné oddnes platiť na vyše 43-tisíc predajných miestach po celom Slovensku,” povedal Pali Bhat, viceprezident pre platobné produkty spoločnosti Google.
Google Pay je jednoduchý, rýchly a bezpečný spôsob platby mobilným telefónom bez použitia peňaženky v obchodoch aj na internete. Používať ho je možné na zariadeniach so systémom Android 4.4 alebo vyšším, ktoré podporujú technológiu NFC.
Bezpečnosť je základným stavebným prvkom Google Pay. Služba využíva všetky bezpečnostné prvky poskytované bankou, ktoré dopĺňa ešte ďalšia úroveň zabezpečenia. Preto táto platobná metóda pri platbe u obchodníkov nezdieľa s nikým vaše číslo karty. Namiesto toho pre každú platbu vytvorí jedinečné virtuálne číslo účtu a zároveň bezpečnostný kód, ktorým bezpečne spojí transakciu s konkrétnym bankovým účtom.Navyše, na rozdiel od straty peňaženky, môžu používatelia Google Pay zistiť polohu strateného telefónu vďaka funkcii „Nájdi moje zariadenie”. Potom ho môžu na diaľku buď uzamknúť novým heslom alebo, v prípade potreby, celý vymazať. Pri strate telefónu nie je nutné deaktivovať platobnú kartu, pretože jej údaje sa v telefóne nenachádzajú.