Strašiak s menom IBAN Slovákov nestraší. Aj keď sa od februára na Slovensku používa číslo účtu už len v tomto formáte, ľuďom v bankovaní neprekáža. Svedčí o tom najmä 5,5 % medziročný nárast počtu transakcií cez elektronické bankovníctvo Slovenskej sporiteľne v prvých dňoch po prechode na nový formát. Slováci sa totiž na novinku pripravili, každý štvrtý januárový telefonát na Klientske centrum banky sa týkal IBAN-u.
Slováci sa v januári pýtali najmä na to, ako to bude s trvalými príkazmi či inkasami po prechode na IBAN, či si musia formát účtu zmeniť sami alebo to za nich spraví banka. Vo februári je sa o novom formáte účtu hovorí približne v každom desiatom telefonáte. Klienti sú najviac zvedaví, kde si nájdu „svoj“ IBAN či kde si ho môžu prepočítať. Využívať na to môžu kalkulačku na stránke Slovenskej sporiteľne. Ak využívajú bankové aplikácie, pri platbách im pomôže IBAN skener.
„Sme veľmi radi, že sa potvrdili naše predpoklady a Slováci nemajú s prechodom na IBAN problém. Svedčí o tom nielen nadpriemerný nárast počtu transakcií cez elektronické bankovníctvo, ale aj odozva pobočkovej siete. Ak sa aj objaví klient, ktorý nevie správne vyplniť platobný príkaz, naši pracovníci mu ochotne pomôžu.“ vysvetľuje Katarína Kellenbergerová, riaditeľka platobného styku Slovenskej sporiteľne.
Úspešné bolo aj kreatívne video, v ktorom sporiteľňa vysvetľuje výhody IBAN-u. Na sociálnej sieti má približne 360 tisíc videní.