Nákup vianočných darčekov sa stále častejšie presúva na internet. Ľudí motivuje jednoduché a rýchle vybavenie spoza počítača či mobilu, dostupnosť tovaru z celého sveta a v neposlednom rade aj nižšie ceny v porovnaní s kamennými predajňami. Zaplatiť za tovar sa tu dá viacerými spôsobmi – výber toho najvhodnejšieho môže nielen ušetriť peniaze, ale aj znížiť riziká online nákupu.

Napriek tomu, že podľa prieskumu je stále najobľúbenejším spôsobom platby dobierka, Slováci čoraz častejšie platia aj prostredníctvom platobných brán alebo kartou na internete. Platba kartou má pritom viacero výhod. Okrem toho, že banky a kartové spoločnosti ponúkajú ku kartám rôzne benefity, ako napríklad  zľavy na nákup či poistenie tovaru, úhrada kartou môže pomôcť v prípade, že obchodník vám objednaný a zaplatený tovar nepošle, prípadne ak mu tovar v rámci lehoty na vrátenie zašlete späť a on vám nevráti peniaze. „Prvým krokom je podať reklamáciu priamo u obchodníka. Ak ten nejaví záujem reklamáciu riešiť, môžete platbu reklamovať priamo vo vašej banke. Tá podnet preverí a ak sa situácia potvrdí, uhradené peniaze vám vráti späť,“ radí Milan Bednár, vedúci oddelenia denného bankovníctva Slovenskej sporiteľne. Takto sa k svojim peniazom dostali napríklad stovky Slovákov pri krachoch leteckých spoločností z pred niekoľkých rokov.

Zdroj: Slovenská sporiteľňa

Výhody k svojim kartám ponúka aj Slovenská sporiteľňa. „Všetok tovar zaplatený našimi kreditnými kartami je automatický poistený pre prípad poškodenia či krádeže 10 dní od kúpy. Navyše, kreditné karty sú súčasťou programu Sphere, s ktorým je možné nakupovať so zľavou až 30 % v tisíckach obchodných miest a vo viac ako 800 e-shopoch na Slovensku aj v Čechách,“ uvádza Bednár. Kreditné aj debetné karty si klienti môžu prihlásiť do programu Odmena+ a za nákupy u vybraných partnerov získať časť ceny nákupu späť.