Ladislav Kupka

Ladislav Kupka

Do Slovenskej sporiteľne ho dostala láska k žene. Pred 12-timi rokmi sa sťahoval do Prievidze za svojou budúcou manželkou a hoci miesto, ktoré v banke zobral, nespĺňalo jeho predstavy, vedel, že je to len začiatok. Laco Kupka, riaditeľ oblasti Bánovce nad Bebravou má totiž rád výzvy a ešte radšej, keď s nimi môže rásť.

Už osem rokov pôsobíte v našej banke v manažérskych pozíciách. Čo vám na začiatku pomohlo?

Jednoznačne najviac manažérsky inkubátor. Je to program pre začínajúcich manažérov. Stretol som sa v ňom s ľuďmi z celého Slovenska, pozoroval som rôzne štýly, odlišnosti v riadení. Doteraz čerpám z vedomostí, ktoré som tam získal. Veľká vďaka patrí aj kolegom z kolektívov (najmä z Prievidze), v ktorých som na začiatku pôsobil a ukázali mi, čo v tejto práci funguje a ako sa buduje vzťah s klientom. Dali mi šancu kariérne rásť. Moju prácu si tiež neviem predstaviť bez podpory a zázemia, ktoré mám vo svojej rodine.

Na začiatku svojej kariéry ste boli poradca, potom osobný bankár, špecialista na podnikateľský sektor a ďalej to boli už „len“ manažérske posty. Čím to bolo, že takmer hneď po vysokej škole ste rýchlo kariérne rástli?

Slovenská sporiteľňa mi učarovala. Dala mi veľa možností. Dostal som sa na pozície, ktoré boli mojím cieľom a niekedy aj na tie, o ktorých rozhodol manažér. V každom prípade som sa stále učil niečo nové. Mám rád, keď sa musím neustále vzdelávať a rozmýšľať nad tým, čo by sa dalo urobiť ešte lepšie. Verte, že každý deň je pre mňa novou výzvou. Rozhodne to nie je stereotypná práca. V podstate stále hľadám riešenia, ktoré budú dobré nielen pre mňa, ale aj pre našich klientov alebo kolegov.

Našli ste teda prácu snov? Napriek tomu, je niečo, čo by ste na nej menili?

Sporiteľňa je výborný partner, zamestnávateľ, ktorého si veľmi vážim. Aj napriek tomu, že bankovníctvo prechádzalo v posledných rokoch veľmi ťažkým obdobím, v prístupe k zamestnancom urobila veľký pozitívny progres. Naša banka je rovnaká ako ja, veľmi ambiciózna a chce sa stále zlepšovať. To mi na nej vyhovuje. Je to banka, ktorá je otvorená novým možnostiam a zamestnanci v nej môžu kariérne rásť. Čo by som zmenil? Pridal by som viac úsmevov na tvárach našich kolegov, z ktorých by bolo jasne cítiť, že táto práca je pre nich tá pravá.

Našli ste sa v manažérskych postoch. Máte pre začínajúcich manažérov nejaký svoj vyskúšaný recept, ktorý jednoznačne zaberá?

Vnímať, počúvať a veľa rozprávať. Mne sa osvedčil prístup, keď kolegom ukazujem svoj pohľad a spoločne tvoríme cestu, cieľ, plán, ktorý chceme v najbližšom období dosiahnuť. Bez toho, aby som svojich kolegov počúval a vedel o ich vnútorných motiváciách, by to jednoznačne nešlo. Veľa vecí sa dá akceptovať, ak im rozumiete. Dôležité je aj overovať si informácie a to, či boli pochopené správne. Ak by neboli, ľahko by sa mohlo stať, že by ste síce boli na jednej lodi, ale veslovali by ste proti sebe. Myslím si, že pre manažérov je takisto dôležité, aby mali svojim ľuďom čo odovzdať, preto musia na sebe neustále pracovať. Zmyslom je robiť veci tak, ako by sme chceli, aby sa diali nám. Čiže nepozerať sa iba na výkon, ale aj na prístup.

Takže sa nemusia držať plánov?

Naši ľudia si plánujú sami v rámci kvartálu. Myslím, že žiadna iná slovenská banka niečo takéto nemá. Naši kolegovia si sami dokážu nastaviť plány podľa svojich zručností a znalostí toho, ako sa im darilo v predošlom období. Je to podľa môjho názoru štýl riadenia, ktorý podporuje rozvoj a rast ľudí, preto je pre mňa príjemnejší ako direktívny spôsob.

Každý deň motivujete svojich kolegov. Čo motivuje vás?

Každý deň je pre mňa plný výziev, a to ma baví. Práca v banke mi prináša veľa nových „známostí“ medzi kolegami a klientmi, z ktorých sa rodia priateľstvá na celý život. Rovnako aj pocit úspechu a toho, že vidím, ako sa pod mojím riadením ľudia menia, majú viac energie a chuti robiť veci spoločne. Teší ma spätná väzba od kolegov, s ktorými pracujem, ale takisto aj „feedback“ od môjho šéfa, riaditeľa regiónu.

A čo vás v poslednom čase potešilo?

Tešia ma každodenné veci, ktoré v pobočkách prežívame s klientmi. Naposledy to bola jedna pani, ktorá prežila ťažké onkologické ochorenie. Prišla sa poďakovať našej kolegyni za to, že jej pred dvomi rokmi, keď o ochorení ani len netušila, dobre poradila a ona si úver, ktorý sme jej poskytovali, poistila. V čase choroby, keď sa jej zrútil doslova celý svet a nemala z čoho žiť, bol úver vyplatený z úverového poistenia. To sú chvíle, keď si poviete, že každý deň má zmysel.

×
Mobilná aplikácia George
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Teraz na Google Play
Zobraziť