V knihe iMAMA nájdete rady ako popri deťoch naštartovať vlastný biznis

kniha iMama

Je to 14 príbehov inšpiratívnych Sloveniek, ktorým sa počas materskej dovolenky podarilo nielen postarať sa o deti, ale ešte aj naštartovať úspešné podnikanie alebo projekt. Všetky ich nájdete v netradičnej knižnej novinke iMAMA s podtitulom "Ako zladiť prácu s rodinou a nezblázniť sa".

Kniha obsahuje nie len 14 príbehov inšpiratívnych mám, ale aj tipy ako nastaviť vlastné podnikanie a akým chybám sa vyhnúť, spracované v ďalších 10 článkoch a rozhovoroch.  

Knihu napísali slovenskí autori – Jana Šimkovičová, mama dvoch synov, ktorá vybudovala úspešný portál cvičte.sk a publicista Palo Hlubina, autor štyroch kníh, niekoľkých e-bookov a scenárov a otec dvoch dcér.

„iMAMA je slovná hračka označujúca modernú ženu, matku, snažiacu sa zladiť rôzne roly vo svojom živote – matky, manželky, dcéry, kolegyne, a pritom stále ženy,“ píše v úvode knihy vydavateľ Kamil Šimkovič, manžel Jany Šimkovičovej.

Knihu pokrstili v Bratislave koncom októbra 2017. Na krste, na ktorý prišla takmer stovka ľudí a zástupcov médií, boli aj niektoré z respondentiek, ktoré naživo dopovedali svoje príbehy – medzi nimi Lenka Šoóšová, Silvia Mahútová či Katarína Čabáková.

„Kniha iMAMA pomôže ženám na materskej a rodičovskej dovolenke viacerými spôsobmi, hlavne motiváciou – ukáže im, že sa to dá, že dieťa nie je prekážkou. Bude ich inšpirovať, spoznajú príbehy viacerých úspešných mám a takisto veľa nápadov, čo by mohli robiť. Získajú tiež konkrétne návody, tipy a rady ako na to,“ hovorí Jana Šimkovičová. Myslí si, že kniha bude pre mnohé ženy prvým krokom k pozitívnej zmene, pretože pre mamy je často najväčšou prekážkou, prečo sa nepustia do vlastného biznisu, nízke sebavedomie. „Neveria si, že to dokážu. Zabudli, aké majú schopnosti a skúsenosti. Mnohé si tiež myslia, že dieťa je prekážkou – pritom práve materská je príležitosť zastaviť sa a zamyslieť sa, začať robiť veci inak. A napokon, keď aj majú nápad, ostane iba v hlave, neurobia prvý krok k realizácii,“ hovorí Šimkovičová. Ženy na materskej a rodičovskej dovolenke cítia podľa nej malú podporu okolia, ktorú si však nepýtajú alebo nevedia pýtať.

Šimkovičová súhlasí, že prekážkou pre vlastný biznis môžu byť nedostatočné finančné zdroje. „Dnešná internetová doba však praje aj tým, čo môžu začať s minimom zdrojov,“ dodáva.

Na krst knihy prišiel aj Tigran Aleksanyan, ktorý v Slovenskej sporiteľni koordinuje Program pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky (www.zacinamepodnikat.sk). V knihe iMAMA radí ženám ako naštartovať biznis. „Úplne na začiatku by si mali povedať, do čoho presne by sa chceli pustiť. Či už to je podnikanie, zamestnanie, dobrovoľníčenie alebo ďalšie vzdelávanie sa. Sumár je dobrý aj preto, aby urobili rozhodnutie, či naozaj chcú niečo robiť, alebo či sa chcú radšej naplno venovať deťom a rodine,“ hovorí o tom, čo by mal byť prvý krok, ak rozmýšľajú o vlastnom podnikaní.

Program pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky sa chce v najbližších mesiacoch zamerať aj na mamy na materskej a rodičovskej dovolenke, ktoré by chceli rozbehnúť vlastný biznis. Už teraz im ponúka bezplatné vzdelávanie a pomoc pri správnom nastavení financií, aby sa vyhli chybám, ktoré často začínajúci podnikatelia robia. „Je to hlavne podcenenie nákladov a precenenie tržieb. Keď si ani zhruba neurobia biznis plán a ich očakávania nepretavia do aspoň odhadovaných čísiel, väčšinou ich tieto zistenia v praxi nepríjemne prekvapenia. Podcenenie prípravy je základnou chybou,“ dodáva Aleksanyan.

Ak vám tento článok pomohol a chceli by ste získať ďalšie tipy a rady na rozbeh vlastného podnikania, objednajte si bezplatnú konzultáciu u Tigrana a jeho regionálnych špecialistov z Programu pre začínajúcich podnikateľov  a podnikateľky na www.zacinamepodnikat.sk.

Pridajte sa k nám na
Krok za krokom
EEPA National Winner 2016. European Commission.
×
Mobilná aplikácia George
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Teraz na Google Play
Zobraziť