10 tipov ako si vybrať spoľahlivého dodávateľa webstránky či e-shopu

Začínate podnikať na internete? Rozbehnúť vlastný biznis nie je malina. Ale, ak sa naučíte plávať v mori informácií, nestratíte sa a stanete sa úspešným podnikateľom.

Základom je webstránka. Bez nej vaša nová firma nemá šancu. Poradíme Vám, ako si vybrať vhodného dodávateľa webových stránok či e-shopu, aby ste sa nepopálili tak, ako mnohí pred vami. Aby ste zbytočne nestrácali čas a neprerobili hneď na začiatku.

Na výber máte 2 možnosti:

  • buď oslovíte niekoho, kto vám vytvorí web na mieru (počítajte však s vyššími výdavkami, pretože za každú ďalšiu aktualizáciu sa platí),
  • alebo vyskúšajte prenájom hotového redakčného systému.

Začínajúcim podnikateľom odporúčame vydať sa cestou prenájmu webstránky či e-shopu. Výhodou je napr. možnosť otestovať si daný systém, kvalitný support, nízka cena (často sú k dispozícii napr. aj free verzie zdarma), prístup do administrácie webu a aktualizácie bez ďalších poplatkov.

Pred finálnym rozhodnutím si otestujte viacero riešení. Zamerajte sa na:

  1. Jednoduché ovládanie – hľadajte intuitívne a jednoduché riešenie, ktoré nevyžaduje programátorské či webdizajnérske zručnosti.
  2. Užitočné funkcie – spíšte si funkcie, ktoré budete potrebovať, napr. administrátorské práva pre viacerých adminov, skladové hospodárstvo, kontaktný formulár, fotogalériu, prepojenie na sociálne siete... Opýtajte sa aj na možnosti online platieb či doprogramovania nových funkcií.
  3. Správne zobrazovanie v mobilných zariadeniach – počet používateľov mobilných zariadení každým rokom stúpa, preto je nevyhnutné, aby aj váš web/e–shop bol mobile friendly a pripravený na nový zdroj návštevnosti.
  4. Rýchlosť načítavania – vyberajte dodávateľa, ktorý funguje na spoľahlivom a rýchlom hostingu. Taký je napríklad cloud webhosting.
  5. Dostupnosť systému – overte si, či poskytovateľ redakčného systému meria dostupnosť svojich serverov a je natoľko férový, že vám v prípade výpadku vráti poplatok za váš ušlý zisk.
  6. Ceny – zaujímajte sa nielen o ceny samotných balíčkov, ale overte si, či sú v cene aj updaty, nové funkcie, doplnkové služby.
  7. Referencie používateľov – nájdite si recenzie a hodnotenia používateľov napr. na Facebooku.
  8. Úroveň a rýchlosť supportu – otestujte si, ako rýchlo a profesionálne reaguje vybraný dodávateľ. Ponúka okrem FAQ aj telefonickú a e–mailovú podporu? Mali by ste mať istotu, že vám niekto vždy zdvihne telefón a poradí.
  9. SEO a PPC moduly – bez propagácie na internete sa vaše podnikanie nemôže posunúť ďalej. Pýtajte sa na PPC moduly, napr. na meranie konverzií/objednávok a efektivitu kampaní. Hľadajte dodávateľa, ktorý vám ponúka možnosť optimalizovať stránky, podstránky či dokonca samotné produkty alebo obrázky.
  10. Zabezpečenie proti DDoS útokom – napr. prostredníctvom zariadenia Radware DefensePro, ktorý poskytuje vysoko účinnú ochranu pred sieťovými útokmi v reálnom čase.

Už Tomáš Baťa vedel, ako dosiahnuť úspech. Poznáte jeho výrok?

„Každé podnikanie, ak vedome neslúži verejnosti, je nutne odsúdené k zániku.“

A presne to je tá cesta, ktorou by ste sa mali vydať. Ponúkať služby, produkty a kvalitný (a zároveň unikátny) obsah. Komunikovať úžitok, ktorý vaše produkty či služby ľuďom prinášajú, a tiež ako im uľahčia riešiť konkrétnu situáciu alebo problém.

Držíme vám palce.

Autor: Jana Kvasnicová, BiznisWeb.sk

Pridajte sa k nám na
Krok za krokom
EEPA National Winner 2016. European Commission.
×
Mobilná aplikácia George
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Teraz na Google Play
Zobraziť