10 tipov pre budúcich majiteľov e-shopov
2. Viete, kto a prečo by mal vaše produkty kupovať?
Poznajte vašich zákazníkov. Nielen ich reč, ale aj ich záujmy, starosti a problémy. Položte si otázku – prečo by si mali moje produkty kúpiť? Mali by ste ich vedieť osloviť presne v tom čase, keď o ne majú záujem. Na tento koncept stavil aj Google prostredníctvom tzv. Micro-Moments.
3. Budujte svoju značku
Kvalitná značka zvyšuje predaj, a to aj v prípade, že máte vyššie ceny. Ak sú vaši zákazníci spokojní, nepotrebujú klikať na žiadne reklamné kampane. Presne vedia, kde vás nájdu aj v budúcnosti.
Viete, aké sú základné piliere úspešnej značky?
- odlišuje vás od konkurencie, preto by mala byť kreatívna,
- ponúka pridanú hodnotu a osobný prístup,
- oslovuje konkrétnu cieľovú skupinu,
- odráža váš imidž a firemnú víziu.
4. Nebojte sa paragrafov
,,Clara pacta – boni amici,” teda ,,dobré zmluvy robia dobrých priateľov.”
Zákon jasne stanovuje, čo musia obchodné podmienky obsahovať. V prípade nejasností nie je na škodu poradiť sa s právnikom. Absencia čo i len jednej podmienky znamená automatické uloženie pokuty, to sa neoplatí riskovať.
5. Čo je vaše, to sa počíta
Stavte aj vy na efekt obsahového marketingu a nebudete potrebovať drahé a kreditom limitované PPC kampane. Hodnota kvalitného obsahu vám vydrží roky. Základom úspechu je v tomto prípade vlastný a pre používateľov hodnotný obsah. A to aj vtedy, ak ste váš e-shop založili na XML importe od dodávateľa.
6. Vlastné produktové obrázky
Dajú vašej ponuke skvelú možnosť vyniknúť v konkurenčnom mori. Ako na to? Zachyťte produkty „v akcii“. Ukážte ich na konkrétnych ľuďoch, nie figurínach, a v procese používania, napríklad obuv v teréne, na ktorý je určená.
Neuspokojte sa len s jedným obrázkom, nafoťte produkty z rôznych uhlov pohľadu. Je skvelé, ak produktovú fotogalériu obohatíte napríklad aj o prezentačné video.
7. Nájdite si najvhodnejšie formy propagácie na internete
Získajte čo najviac kvalitných spätných odkazov z vyhľadávačov, porovnávačov produktov, hand-made portálov a podobne. Na sociálnych sieťach publikujte to, čo vašu cieľovú skupinu zaujíma a reprezentuje jej a váš životný štýl.
8. Aktuálnosť je nevyhnutná
A to nielen na webe či v e-shope, ale aj na sociálnych sieťach či blogu. Pravidelnosť je základ. Aktualizujte aj samotný obsah webu. Na nezaplatenie je, ak systém pre tvorbu e-shopu automaticky odčíta predaný kus zo skladu. Ušetrí vám kopec problémov a času.
9. Bezpečnosť nadovšetko
Dôveryhodnosť vášho e-shopu zvýšite aj vďaka SSL certifikátu, ktorý ochráni nielen vaše dáta, ale i citlivé údaje vašich zákazníkov. Navyše, aj Google vás za to bude mať rád.
10. Náš zákazník, náš pán
Riadiť sa týmto heslom neznamená, že ste zaspali dobu. Práve naopak! Zákazníkov treba hýčkať, musia vedieť, že vám na nich záleží. Dajte im najavo, že si vážite, že si vybrali práve vás. Odmeňte (a motivujte) ich nákup personalizovanou zľavou, darčekovým kupónom, bonusovým či kreditovým systémom.
Ako vidíte, vytvorenie e-shopu a štart vlastného podnikania na internete chce len od začiatku nastaviť správnu stratégiu, postupne veci optimalizovať a myslieť stále na zákazníka.
Všetko dobre premyslieť a naplánovať od začiatku, a potom byť v neustálom kontakte so zákazníkom, vytvoriť si s ním vzťah a rozumieť jeho potrebám. To, ako ďalej, vám často pomôže zistiť práve zákazník.
Autor: Jana Kvasnicová, BiznisWeb.sk
Skôr než preberiete zabehnutý biznis a začnete podnikať, prihláste sa do Programu pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky a zistite, akým spôsobom vám s tým môže pomôcť banka, vrátane financovania časti investícií.