10 tipov pre budúcich majiteľov e-shopov

Rozhodli ste sa dať zbohom stereotypu a začať podnikať na internete? Potom vás zrejme trápi už len jediné - ako uspieť a vybudovať si svoju značku. A možno aj to, ako pri tom zbytočne neplytvať financiami.

1. Dobrý biznis plán = úspech zaručený

Je dobré, ak si váš podnikateľský štart naplánujete a dôkladne premyslíte. Nájdite dieru na trhu a zaplátajte ju originálnym nápadom. Urobte si prieskum, nájdite konkurentov, možno objavíte nedostatky, ktoré vám ukážu cestu.

2. Viete, kto a prečo by mal vaše produkty kupovať?

Poznajte vašich zákazníkov. Nielen ich reč, ale aj ich záujmy, starosti a problémy. Položte si otázku – prečo by si mali moje produkty kúpiť? Mali by ste ich vedieť osloviť presne v tom čase, keď o ne majú záujem. Na tento koncept stavil aj Google prostredníctvom tzv. Micro-Moments.

3. Budujte svoju značku

Kvalitná značka zvyšuje predaj, a to aj v prípade, že máte vyššie ceny. Ak sú vaši zákazníci spokojní, nepotrebujú klikať na žiadne reklamné kampane. Presne vedia, kde vás nájdu aj v budúcnosti.

Viete, aké sú základné piliere úspešnej značky?

  • odlišuje vás od konkurencie, preto by mala byť kreatívna,
  • ponúka pridanú hodnotu a osobný prístup,
  • oslovuje konkrétnu cieľovú skupinu,
  • odráža váš imidž a firemnú víziu.

4. Nebojte sa paragrafov

,,Clara pacta – boni amici,” teda ,,dobré zmluvy robia dobrých priateľov.

Zákon jasne stanovuje, čo musia obchodné podmienky obsahovať. V prípade nejasností nie je na škodu poradiť sa s právnikom. Absencia čo i len jednej podmienky znamená automatické uloženie pokuty, to sa neoplatí riskovať.

5. Čo je vaše, to sa počíta

Stavte aj vy na efekt obsahového marketingu a nebudete potrebovať drahé a kreditom limitované PPC kampane. Hodnota kvalitného obsahu vám vydrží roky. Základom úspechu je v tomto prípade vlastný a pre používateľov hodnotný obsah. A to aj vtedy, ak ste váš e-shop založili na XML importe od dodávateľa.

6. Vlastné produktové obrázky

Dajú vašej ponuke skvelú možnosť vyniknúť v konkurenčnom mori. Ako na to? Zachyťte produkty „v akcii“. Ukážte ich na konkrétnych ľuďoch, nie figurínach, a v procese používania, napríklad obuv v teréne, na ktorý je určená.

Neuspokojte sa len s jedným obrázkom, nafoťte produkty z rôznych uhlov pohľadu. Je skvelé, ak produktovú fotogalériu obohatíte napríklad aj o prezentačné video.

7. Nájdite si najvhodnejšie formy propagácie na internete

Získajte čo najviac kvalitných spätných odkazov z vyhľadávačov, porovnávačov produktov, hand-made portálov a podobne. Na sociálnych sieťach publikujte to, čo vašu cieľovú skupinu zaujíma a reprezentuje jej a váš životný štýl.

8. Aktuálnosť je nevyhnutná

A to nielen na webe či v e-shope, ale aj na sociálnych sieťach či blogu. Pravidelnosť je základ. Aktualizujte aj samotný obsah webu. Na nezaplatenie je, ak systém pre tvorbu e-shopu automaticky odčíta predaný kus zo skladu. Ušetrí vám kopec problémov a času.

9. Bezpečnosť nadovšetko

Dôveryhodnosť vášho e-shopu zvýšite aj vďaka SSL certifikátu, ktorý ochráni nielen vaše dáta, ale i citlivé údaje vašich zákazníkov. Navyše, aj Google vás za to bude mať rád.

10. Náš zákazník, náš pán

Riadiť sa týmto heslom neznamená, že ste zaspali dobu. Práve naopak! Zákazníkov treba hýčkať, musia vedieť, že vám na nich záleží. Dajte im najavo, že si vážite, že si vybrali práve vás. Odmeňte (a motivujte) ich nákup personalizovanou zľavou, darčekovým kupónom, bonusovým či kreditovým systémom.

Ako vidíte, vytvorenie e-shopu a štart vlastného podnikania na internete chce len od začiatku nastaviť správnu stratégiu, postupne veci optimalizovať a myslieť stále na zákazníka.

Všetko dobre premyslieť a naplánovať od začiatku, a potom byť v neustálom kontakte so zákazníkom, vytvoriť si s ním vzťah a rozumieť jeho potrebám. To, ako ďalej, vám často pomôže zistiť práve zákazník.

Autor: Jana Kvasnicová, BiznisWeb.sk

Skôr než preberiete zabehnutý biznis a začnete podnikať, prihláste sa do Programu pre začínajúcich podnikateľov a podnikateľky a zistite, akým spôsobom vám s tým môže pomôcť banka, vrátane financovania časti investícií.