Veronika Vágnerová: Unikátne slovenské lodičky Vē chcú zažívať príbehy žien, ktoré ich nosia
„Moja mama mi raz povedala, že ak je život v jednej rovine, tak nežiješ,“ hovorí Veronika Vágnerová, úspešná modelka a majiteľka značky luxusných lodičiek pod názvom Vē. Veronika (34 r.) pochádza z Komárna a dlhé roky žije v Bratislave. Miluje cestovanie, najmä v krajinách ako Taliansko, Portugalsko. V Miláne žila ako modelka niekoľko mesiacov. Vďaka svojej zanietenosti sa nezastaví pred ničím a ide stále vpred. Študovala právo, ale baví ju tvoriť, nebyť obmedzovaná a preto sa vydala cestou marketingu. Dlhé roky bola marketingovou riaditeľkou lifestylového magazínu. Dnes okrem vlastnej značky topánok má aj vlastnú agentúru a organizuje rôzne spoločenské eventy. Na ľuďoch si najviac cení úprimnosť, láskavosť, inteligenciu a neznáša klamstvo, hlúposť, arogantnosť.
V rozhovore s Kristínou Majerovou z redakcie Akčné ženy (www.akcnezeny.sk) prezradila:
- prečo sa rozhodla podnikať práve s výrobou lodičiek,
- o kilometroch nachodených v lodičkách,
- či je možné vyrobiť aj lodičky na mieru,
- čo pre ňu predstavuje červená farba.
Prečo ste sa rozhodli práve pre vlastnú značku topánok?
Topánky na opätku sú mojou súčasťou odkedy som sa začala venovať spoločenskému tancu (cca 8-9 rokov) a moja vášeň prerástla v biznis. Väčšina žien na vysokých opätkoch “trpí”. Chcela som vyrobiť topánky, ktoré budú kvalitné, sexi a zároveň pohodlné. Načo sú vám krásne topánky v skrini? Vēčka chcú zažívať príbehy žien, ktoré ich nosia.
Na vašom webe sa nachádza zaujímavý výrok: „Každá máme vlastnú cestu, ale kráčať môžeme po nej vo Vē.“ Ako by ste charakterizovali tú vašu cestu?
Skúste si predstaviť krivku tepu. Raz hore, raz nižšie a potom znova vyššie. Moja mama mi raz povedala, že ak je život v jednej rovine, tak nežiješ. Energia musí prúdiť, človek musí niekedy padnúť, aby sa odrazil a dosiahol vyššie. Mentálne, fyzicky, psychicky… Len vždy treba nájsť silu pohnúť sa ďalej, akokoľvek ťažké a náročné to je. Sila sa dá nájsť aj v bolesti.
Čo bolo na celom procese najťažšie?
Úprimne poviem, že až teraz, keď je to všetko na svete, nasleduje fáza, ktorá je pre mňa najťažšia. Budovať meno značky, posúvať ju vpred a vymýšľať nové modely, aj keď presne to ma baví najviac. Pocit zodpovednosti je obrovský.
Akými distribučnými kanálmi realizujete predaj? Je možnosť topánky niekde reálne vidieť, vyskúšať ich? Alebo sa všetko koná vo virtuálnom online svete?
Pri uvádzaní značky sme otvorili tzv. pop up ( showroom na dva týždne), kde si klientky mohli topánky vyskúšať, chytiť, zakúpiť. Aktuálne máme v pláne aj ďalšie miesta na osobný odber a kúpu aj mimo Bratislavy, napríklad v Košiciach. Online obchod je, pravdaže, samozrejmosťou.
Predpokladám, že sa vaše topánky dostávajú aj za hranice Slovenska. Zúčastňujete sa aj nejakých medzinárodných módnych dní?
To je hudba budúcnosti a veľmi pekná (úsmev). Bola by som nesmierne rada, ak by nosili Vēčka ženy na celom svete.
Na aký druh topánok sa môžu vaši priaznivci tešiť najbližšie? Alebo ostávate verná lodičkám?
Lodičky sú najuniverzálnejšia dámska spoločenská obuv, preto sme ňou začali ako kolekciou No.1. Plánujeme však aj sandále a čižmy.
Dokážete vyrobiť aj lodičky na mieru?
Snažili sme sa vytvoriť lodičku, ktorá sadne aj na užšiu aj širšiu nohu, veľa sme pracovali na výkroji, liningu (línia topánky) a špičke. V talianskej fabrike sme si prešli celým výrobným procesom. Cesta k finálnemu produktu je naozaj zložitá. Môj muž je veľký detailista. Dbá na kvalitu. Personalizované topánky sú možné v rámci rôznych nákresov (napríklad vaše iniciály na podrážke alebo vnútro topánky). Tu sa fantázii medze nekladú.
Slovensko nemá núdzu o talentované ženy. V tvorbe lodičiek je známa aj Catherine Mulier, ktorá obúva aj prezidentku. Ako to vnímate vy? Je to skôr konkurencia či priateľská rivalita?
Katku osobne poznám a nikdy som ju nevnímala ako konkurenciu. Má typ lodičky, ktorá je protokolová s nižším opätkom, skôr v tlmených farbách. Ja robím sexi topánku a kľudne aj na 12cm opätkoch (čo je moja výzva, urobiť aj takúto topánku pohodlnou) sandále, čižmy, šľapky. Skutočne je veľa toho, o čo by som značku Vē chcela obohatiť. Lodičky sú len začiatok. Skôr si myslím, že sa na trhu s topánkami dopĺňame.
Aké tri veci by mala mať v šatníku každá akčná žena / akčná mama?
Sako, lodičky (červený rúž) a to tretie je už na každej, v čom sa cíti svoja (šaty, overal, kostým, tepláky, ...).
Topánky Vē by mali uspokojiť tú najnáročnejšiu klientelu. Aký najnáročnejší klient mal zatiaľ tú česť kráčať v týchto topánkach?
Ja (úsmev). Som extrémne náročná na topánky. V opätkoch rôznych svetových značiek som prechodila už nemálo kilometrov. Mám veľmi vysoké nároky na topánky.
Kam naďalej putovali lodičky vašej značky?
Aktuálne poputujú do Belgicka (úsmev).
V čom spočíva tajomstvo pohodlných lodičiek? Skutočne môže byť celodenné nosenie topánok na vysokom opätku bezproblémové?
Samozrejme, vždy zdôrazňujem, že aj keď ide o 10,5-centimetrový opätok, vždy má byť topánka navrhnutá tak, aby poskytovala čo najväčší komfort. Nemôžeme však pri nej čakať to, čo očakávame od papúč.
Na rozbeh vášho podnikania ste využili Slovenskú sporiteľňu. Prečo ste si ich zvolili?
Slovenská sporiteľňa má špeciálny program, ktorým podporuje začínajúcich podnikateľov a podnikateľky. Vytvorili sme kompletný finančný plán za pomoci špecialistky Magdalény Falťanovej, ktorá nám s celým procesom schvaľovania pomáhala.
Aký typ úveru vám banka poskytla a v čom spočívala jeho výhoda oproti bežnému?
Úvery banka začínajúcim podnikateľom poskytuje s odkladom obvykle 6 mesiacov. V tom čase keď som ja žiadala o financie, Slovenská sporiteľňa poskytovala navyše špeciálne antikoronové úvery. Tento typ úveru nám pomohol s nákupom tovaru s možným odkladom splátok na jeden rok, čo je pre začínajúcich podnikateľov veľká výhoda, keďže môžeme zarobené peniaze opätovne reinvestovať.
Bola voľba tohto bankového partnera jednoznačná? Predsa len, možností je niekoľko, nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.
Slovenská sporiteľňa ako jediná banka poskytovala tento typ úver začínajúcim podnikateľom, resp. podnikateľom, ktorí rozširujú svoju činnosť o iný druh podnikania. Takže voľba bola jednoznačná.
Ako ovplyvnila covid situácia vaše podnikanie? V čom predstavuje pre vás najväčšie riziko?
Paradoxne si myslím, že aj vďaka tejto situácii sme mali možnosť začať spolupracovať s talianskou fabrikou, ktorá vyrába len pre svetové značky. Napriek tomu, že sme len malá začínajúca firma. V online obchode je riziko menšie, ale samozrejme radi by sme otvorili opäť aj pop up showroom (do 24.12) na Bezručovej ulici v centre Bratislavy (čo je v rámci opatrení možné). Rada by som v budúcnosti mala aj vlastnú stabilnú kamennú predajňu.
Vašou obľúbenou farbou je červená. Akú farbu vo vašom šatníku nenájdeme?
Prevažne tmavé farby, čiernu, modrú aj béžovú. Preto som išla v rámci lodičiek do farieb, ktoré krásne doladia a osviežia outfit. Červená je farba lásky, vášne, energie. Taká som aj ja.
Cestovať a spoznávať – to je, to, čo vám dodáva energiu. Čo vám ju naopak berie?
Všetko, čo v živote nedokážem zmeniť a aj tak mi to nedá a snažím sa o to (úsmev). Veci, ktoré neviem zmeniť, musím akceptovať (pre mňa veľmi ťažké), rada analyzujem stále dookola. Toto ma vyčerpáva.
Aká je Veronika Vágnerová podnikateľka, mama a kamarátka?
Veľmi priateľská, milujúca život, svoju rodinu, priateľov. Nemám rada boj, boj vyčerpáva - snažím sa situáciu riešiť win-win. No nie vždy sa to dá. Som veľmi netrpezlivá. Rada veci a ľudí spájam, čo je v dnešnej situácií veľmi náročné.
Máte životné motto?
Každý z nás má svoju cestu, svoje túžby, vízie, trápenia. Myslím, že jedno máme všetci spoločné, a to je dar života. Ako s ním naložíme, je len a len na nás. Niekedy zlyháme a možno častejšie, ako chceme, ale vždy je tu ďalší deň, keď môžeme začať inak a poučení (úsmev). Robte to, čo vás naozaj napĺňa, lebo keď prídu horšie dni, z tej energie môžete čerpať. Mamička mi dala jednu radu, že vždy, keď som v tej najväčšej eufórii, mám si jej trochu odložiť do krabičky a otvoriť, keď potrebujem. Funguje to (úsmev).
Rozbiehate aj vy vlastný biznis a potrebujete ho dofinancovať? Zapojte sa do Programu pre začínajúcich podnikateľov od Slovenskej sporiteľne. Predstavte a prediskutujte váš biznis plán s bankou a zistite možnosti jeho financovania so štartovacím úverom pre začínajúcich podnikateľov.