Keď deti ťahajú mamičky do kaviarne

Keď sa chce podnikateľ posúvať dopredu, potrebuje si priznať, že niečo nevie, a potom sa učiť, aby to zvládol a vedel tak dať klientom to najlepšie. Dana Alezárová tiež zistila, že o káve nevie zďaleka toľko, ako si pred začiatkom podnikania myslela. Dnes však ponúka klientom výbornú kávu. A vymýšľa k nej ďalšie zážitky.

Hoci jej manžel podniká už roky a vedel jej v mnohom poradiť, na neistotu, že každý mesiac „necinkne“ na účte výplata, si musela zvyknúť. Popri tom si prešla nielen školeniami, ale napríklad aj prácou na zjemňovaní motoriky rúk. „Tá je dôležitá pri ,kreslení do kávy‘,“ vysvetľuje Dana.

Ale keď podnikateľ spozná, čo jeho hostia naozaj chcú, dá sa prekonať všetko. Dana Alezárová s úsmevom podotýka, že pri zostavovaní biznis plánu by to chcelo aj nejaký „sociologický prieskum komunity“, ktorý podnikateľovi napovie, kto sú jeho zákazníci: „Správanie ľudí, vašich budúcich hostí, je ovplyvňované množstvom premenných, ktoré sú napríklad na excentricky umiestnenom sídlisku, ako sme my, iné ako v centre. Niektoré nuansy by sa mi zišlo vedieť na začiatku. Dnes, keď sa s hosťami poznáme aj osobne, korigujeme zabezpečovanie zásob a meníme sortiment aj podľa ich podnetov. Upravili sme otváraciu dobu. Sme na mladom sídlisku, zamiešajú vám tu karty prázdniny alebo aj také kiahne v škôlke. A vy už viete, že štvrtkové stretnutia mamičiek počas hudobného krúžku odrazu nahradí starostlivosť o deti v horúčke. Až po plnom roku činnosti vie človek počítať s výkyvmi návštevnosti a pripraviť sa na ne.“