Za úspechom slovenského startupu stojí aj vysoký štandard klientskej podpory. Dnes je Slido súčasťou Cisca. Veľká firma však Slido nepohltila, naopak, snaží sa ním inšpirovať.

V rozhovore sa dočítate:

  • Ako sa Slido zmenilo od svojich začiatkov po súčasnosť
  • Prečo je dôležitá orientácia na menšie eventy
  • Či sa firma musela prispôsobiť pandémii
  • Akým spôsobom prebehla akvizícia s Ciscom
  • Čím sa majú riadiť nové startupy, ktoré chcú preraziť za hranicami

Do Slido ste nastúpili ako jeden z prvých zamestnancov ešte v jeho začiatkoch. Aká vtedy panovala vo firme atmosféra? Ako spomínate na tieto časy?

Boli to klasické startupové začiatky. Office sme mali ešte v obchodnom dome Dunaj, ktorý nie je úplne stavaný na kancelárske priestory, dokonca sme nemali ani okno. (smiech) Nálada však bola super. Mali sme kopec energie, plánovali sme, že do piatich rokov projekt rozbehneme, aj keď sme občas úplne nevedeli, do čoho ideme. Možno uvažujem už trochu nostalgicky, no atmosféra bola skvelá. Stále na toto obdobie veľmi radi spomíname.

Kde sa brala tá energia?

Ja som do Slido prišiel v čase, keď už mala časť tímu veľa ťažkej roboty za sebou a firma spolupracovala s dvoma – troma klientmi. V tejto dobe sme už videli svetlo na konci tunela, stanovený smer a nebolo to len potkýnanie sa na ceste. Vedeli sme, že niečo sa tu niečo črtá, lebo projekt nám rástol pod rukami. Druhá vec bol tím. Postupne sme v Slido všetci rástli a učili sa. 

So startupmi sa spája aj určitá miera rizika a dôvera v daný projekt je teda kľúčová. Verili ste od začiatku, že sa Slido stane firmou svetových rozmerov?

Peter Komorník stále deklaroval, že chce vybudovať svetovú firmu zo Slovenska. A stále tvrdí, že to nie je hotová robota. Od začiatku bolo hlavným cieľom urobiť niečo veľké, čo bude dlho trvať. Práve preto bol začiatok pomalý. Vždy sme do toho investovali veľa energie aj peňazí, aby bol rast čo najväčší. Z firmy si nikdy nikto nič nevyplatil.

Pred nástupom do Slido ste mali skúsenosti aj s vlastnou firmou. Aký je z vášho pohľadu najväčší rozdiel medzi startupom a bežnou firmou? Kedy sa firma môže nazývať startup?

Slido predáva nástroj, ktorý keď je kvalitný a používateľsky jednoduchý. Je jedno, či ho používa naraz sto alebo tisíc ľudí. Práve škálovateľnosť je to, čo odlišuje startupy od klasických firiem. Dokážu expandovať bez toho, aby tím rástol rovnakým tempom.