Firmy by nemali odmietať zmenu, ktorú priniesla ekonomická kríza spôsobená pandémiou. Tak znie rada Mariána Bíža, ktorý profesionálne radí podnikateľom už skoro 20 rokov. Podnikatelia podľa neho nemajú zanevrieť ani na dlhodobé plánovanie, ľudskosť a udržateľnosť.

V článku sa dočítate:

  • aká vládla atmosféra v podnikateľskej obci v začiatkoch pandémie,
  • čo potrebovali podnikatelia vtedy počuť,
  • načo sú nám dlhodobé plány v čase nepredvídateľných zmien,
  • ako by mali podnikatelia nazerať na zmeny,
  • či a ako nahradí digitalizácia ľudský kontakt v biznise,
  • a ako sa pripraviť na po-krízové podnikanie.

Ako vám pandémia vstúpila do osobného či pracovného života?

V EY sme už pár dní pred celoslovenským lockdownom poslali ľudí domov. Keďže väčšina našich služieb a práce si nevyžaduje osobný kontakt, začali sme fungovať dištančne. Aj ja som teda prešiel na home office. Doma mi zostali aj deti, takže pracovať bolo o čosi náročnejšie, ale to nie je žiadna výnimka, zažili si to mnohí.

V júli 2020 som v našej spoločnosti prebral úlohu managing partnera. Všetko, čo som plánoval pri príležitosti tejto zmeny, som musel upraviť. Všetky stretnutia tímu naživo, všetky spoločenské podujatia, plánované teambuildingy, všetko sme museli zrušiť a hľadať alternatívy. Ja som svoju novú úlohu začal aktívne vykonávať dávno predtým, ako som bol vymenovaný za managing partnera. Na začiatku pandémie sme totiž v EY zaviedli krízový manažment, ktorý som už vtedy s mojím predchodcom spolumanažoval.